Kevesebb fát kellene kivágni, ha online néznénk az akciós újságokat

Gondoltál már rá, milyen lenne papír nélkül élni? Nem lennének füzetek, sem szórólapok vagy újságok. A könyveket sem lehetne már ebben a formában kapni.

Ezen akkor gondolkoztam el, mikor arról beszélgettünk egy ismerősömmel, hogy megint divatba jöttek a faházak. Persze, nem mindenhol, s nem teljesen ugyanabban a formában, mint a régiek. De sokan építenek faházakat a Balaton partján, vagy az erdők közelében, amolyan nyaralónak. Az biztos, hogy nagyon sokan kedvelik, mert van egyfajta utánozhatatlan hangulata a faházaknak.

Ekkor gondoltam bele jobban, hogy a kivágott fák nagy részét még mindig az építőiparban hasznosítják. A tetőszerkezetekhez ugyanis minden esetben faanyagot használnak. Hiába haladt a technika, a tudomány, még mindig ez a legkivitelezhetőbb. A faanyag viszonylag olcsó, az előállítása és a kitermelése sem kerül olyan sokba, viszont nagyon tartós. Ha megfelelően van kezelve, évtizedekig nem kell cserélni.

A fakitermelés mértéke egyre nő, és attól tartok, egyszer el fog fogyni, nem lesz már mit kitermelnünk. Ezért kellene cselekednünk.

Az a nagy gond, hogy nincsenek olyan anyagok, amikkel tökéletesen helyettesíthető lenne a fa. Persze, van, amikor mégis próbálkoznak vele, de ezen anyagok előállítása nagyon drága, vagy borzasztóan környezetszennyező.

Szóval ezen felfedezésem nyomán elkezdtem azon gondolkozni, hogy mi lenne, ha egyik napról a másikra nem lehetne papírt kapni.

Vagy elkezdenénk valamivel helyettesíteni, vagy csak megtanulnánk nélküle élni. Ez a mai korban nem is elképzelhetetlen, hiszen manapság a fiatalabb generáció körében nagyon elterjedtek az okostelefonok és a laptopok. Az iskolában lehetne ezekkel jegyzetelni, könyveket is lehetne rajta olvasni, hiszen most is rengeteg könyv megvásárolható már letölthető, online formában is.

Az újságok nagy része már online is elérhető. Nem lennének kellemetlen szórólapok, nem nyomna mindenki felesleges cetliket a kezünkbe az utcán.

Na és a reklámújságok?

Azt hiszem, arra is van megfelelő alternatíva. Ez a szürreális jövőkép talán közelebb is van, mint gondolánk. Nem hiszem, hogy valaha eltűnne teljesen a papír, de szerintem a nagyvállalatok lassan be fogják látni, hogy nem csak az építészetben és a bútoriparban használnak fel nagy mennyiségű fát, hanem reklámanyagokra is. Nem tudom, mennyi fa szükséges egy könyvre elegendő papír előállításához, de azt hiszem a legnagyobb üzletláncok naponta többszáz könyvnek megfelelő mennyiségű papírt használnak fel a reklámújságjaik elkészítéséhez.

Remélem egyszer ezt a mennyiséget mérsékelni fogják. Szerencsére nem vagyunk rákényszerülve a papír alapú reklámújságokra.

Senki ne értse félre, kifejezetten szeretem a reklámújságokat. Szeretem azokat lapozgatni, jól lehet tájékozódni belőlük, hogy melyik áruházban hogyan alakulnak az árak, milyen akciók vannak, amik miatt megéri betérni az adott üzletekbe.

A reklámújságok elsődlegesen ilyen információnyújtás miatt léteznek, így a funkciójukat tekintve megállják a helyüket a világban.

De lehetne ezt máshogy is csinálni. Szerencsére nem csak én gondolom így. Rengetegem vannak, akik kiragasztották a postaládájukra, hogy nem kérnek reklámújságokat. Ez a kezdeményezés egyre jobban terjed, egyre többen adják meg magukat és mondanak nemet a reklámújságokra és szóróanyagokra.

A szórólapokat és a marketing célú papír alapú leveleket felváltották az e-mailek. Én ezt egy sokkal jobb megoldásnak tartom. Sokakat idegesít a rengeteg „felesleges” levél, amik nap mint nap az elektronikus postaládájukban landolnak.

Én kifejezetten szeretem ezeket a hírleveleket, mivel csak olyan cégektől és oldalaktól kapok, ahol már vásároltam, vagy vásárolni tervezek. Hiszen, ami nem érdekel, arról csak leiratkozom. Így sosem kapok teljesen „felesleges” leveleket. Mindegyiket megnézem és eldöntöm, hogy az aktuális akció éppen érdekel-e.

A nagy üzletláncoknak, főként az élelmiszerek értékesítéséből profitot termelőknek sokszor nincsen lehetősége arra, hogy minden potenciális vásárlójuknak e-maileket küldjenek az aktuális akcióikról, ezért igyekeznek ők inkább újságokkal és televíziós reklám hirdetésekkel elérni a potenciális vásárlóikat.

https://akcioleso.hu/lidl-akcios-ujsag
https://akcioleso.hu/lidl-akcios-ujsag

De szerencsére van megoldás a reklámújságok ellen. Nem az a legjobb, hogy mostantól kizárjuk a reklámújságokat az életünkből, egyszerűen csak át kell térnünk egy másik platformra.

Hogy mire is gondolok ez alatt? Erre: https://akcioleso.hu/lidl-akcios-ujsag. Ezen az oldalon az egyes boltok aktuális reklám és akcióújságjai találhatók meg.

Az akcióleső oldala összegyűjti minden alkalommal a legújabb akciókat tartalmazó újságokat, amelyeket könnyen és gyorsan el lehet érni az interneten, bárhol is legyünk.

Ezzel a remek honlappal szerintem ki is lehet váltani a papír alapú újságokat, és bármennyire is szeretek egy-egy akciós újságot végig lapozni miközben szól a TV, be kell vallanom, hogy így mégis csak egyszerűbb. Főleg, ha azokra a nehezen lapozható, otromba nagy újságokra gondolok.

Kompakt, könnyedén kezelhető és elérhető formája ez az akciók közlésének. Minden egy helyen megtalálható, nem kell az összes áruház oldalát megnézni, itt gyorsan válthatunk az egyes üzletek között. Megkönnyíti a tájékozódást akkor is, ha valamilyen megfontolásból úgy döntünk, hogy csatlakozunk a reklám-mentes háztartások sorához.

Remélem, sok cég fel fogja ismerni a fenntarthatatlan papír pocsékolás lehetséges következményeit, és az akciókat az akciólesőhöz hasonló módon fogják közölni a potenciális vevőikkel.